مرد مسنی به همراه پسر ٢۵ سالهاش در قطار نشسته بود. در حالی که مسافران در صندلیهای خود نشسته بودند، قطار شروع به حرکت کرد.
به محض شروع حرکت قطار پسر ٢۵ ساله که کنار پنجره نشسته بود پر از شور و هیجان شد. دستش را از پنجره بیرون برد و در حالی که هوای در حال حرکت را با لذت لمس میکرد فریاد زد: پدر نگاه کن درختها حرکت میکنن. مرد مسن با لبخندی هیجان پسرش را تحسین کرد.
کنار مرد جوان، زوج جوانی نشسته بودند که
حرفهای پدر و پسر را میشنیدند و از حرکات پسر جوان که مانند یک کودک ۵ ساله رفتار میکرد، متعجب شده بودند.
ناگهان جوان دوباره با هیجان فریاد زد: پدر نگاه کن دریاچه، حیوانات و ابرها با قطار حرکت میکنند.
زوج جوان پسر را با دلسوزی نگاه میکردند.
باران شروع شد چند قطره روی دست مرد جوان چکید.
او با لذت آن را لمس کرد و چشمهایش را بست و دوباره فریاد زد: پدر نگاه کن باران میبارد، آب روی من چکید.
زوج جوان دیگر طاقت نیاورند و از مرد مسن پرسیدند: چرا شما برای مداوای پسرتان به پزشک مراجعه نمیکنید؟
مرد مسن گفت: ما همین الان از بیمارستان بر میگردیم. امروز پسر من برای اولین بار در زندگی میتواند ببیند.
از شما برای تحقق بخشی به مهمترین مطالبه ی رهبری دعوت به همکاری می شود:
۱-لطفا قبل ثبت نام تبیین اهداف سایت را مطالعه فرماید؛
۲-مطلب شما که با نام شما در سایت انتشار می یابد باید تولیدی خود شما
باشد که می تواند در قالب متن حداقل ۵۰۰ کلمه که مستند و تحقیقی شما باشد
عکس نوشته و پوستر تولیدی شما حتی کلیپ و مستنداتی که تولیدی شماست البته
همه ی این مورد باید به یکی از موضوعات سایت مرتبط باشد تا گفتمان سایت که
در بخش معرفی سایت ارائه شده رعایت شده باشد؛
۳- کلید واژه های که برای مطلتان انتخاب می کنید مرتبط با محتوای ارسالی
شما باشد همچنین می توانید کلید واژه های که در سایت قید شده استفاده
نماید،
۴-لینکی های بیرونی که در سایت قرار می دهید بیش از یک لینک نباشد،
۵-ملزم باشد که هفته ی حداقل ۲ مطلب بفرستید با حرکت جهادی که مطالبه
رهبری است تا شما هم در نشر و تبیین معارف ناب توحیدی عند الله حسنه ی نسیب
خود فرماید؛
۶- نظرات و انتقادات خود را نسبت به محتوای ارائه شده ی حقیر و دیگر نویسنده گان سایت بفرماید؛ تا اتاق فکر و کرسی علمی تشکیل شود؛
۷-تبیین دقیق مباحث ارائه شده و بسط مطالب به نظر حقیر فقط با به کرسی
نهادن و نظرات متقابل صورت می پذیرد امید است با نظرات متقابل شما دوستان
،که حقیر هم در بحثتان شرکت و استفاده خواهم کرد تبیین و تشریح مهمی که
آرمان این سایت و مقتضی زمان ماست را به اندازه وسع خویش گفتمان ساری نمایم
انشاء الله…
معرفی اجمالی پایگاه گفتمان نظام تمدن نوین اسلامی
مهمترین و اصلی ترین وظیفه ی مبلغین و محققین در عرصه ی تبلیغ و تحقیق
نظامسازی کار بزرگ و اصلی شما است. این کاری پیچیده و دشوار است. نگذارید الگوهای لائیک یا لیبرالیسم غربی، یا ناسیونالیسم افراطی، یا گرایشهای چپ مارکسیستی، خود را بر شما تحمیل کند؛ اردوگاه شرق چپ فرو ریخت و بلوک غرب فقط با خشونت و جنگ و خدعه بر سر پا مانده و عاقبت خیری برای آن متصور نیست. گذشت زمان به زیان آنها و به سود جریان اسلام است. هدف نهائی را باید امت واحدهی اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی جدید بر پایهی دین و عقلانیت و علم و اخلاق، قرار داد…..[۱]
تحقق بخشیدن به مراحل زیر مهمترین و اصلی ترین وظیفه ی مبلغین و محققین در عرصه ی تبلیغ و تحقیق است:
۱-تبیین معرفت توحیدی است؛
۲- تبیین نظام تمدن نوین اسلامی
۳-نظام سازی معرفتی کلان بر مبنای معرفت توحیدی؛
۴-طرح ریزی شاخه های علوم بومی توحیدی خویش که مبتنی بر معرفت توحیدی اسلامی است یا همان تئوری پردازی همه جانبه ی نظام معرفت توحیدی اسلام به صورت کلان در همه ی عرصه های زندگی انسان .
۵- نظام سازی کلان تمدن نوین اسلامی تا بتوانیم تمدنی زمینه ساز تعالی انسان در اعلی درجه ی استعداد انسان (که البته انسان قابلیت رشد و کمال بی نهایت دارد)باشیم. که مطالبه ی امام خامنه ی از ما چنین می باشد؛
مهم ترین وظیفه ی ما در قبال مستضعفین جهان
الان علاوه بر اینکه نظام لیبرالیسم غرب حدود ۲۵۰ میلیون کشته [۲] بر دامن خویش در صفحه ی تاریخ دارد با تبیلغات دروغی و وسیع خویش ذائقه ی ملت ها هم را که چون غافل از نظام تمدن نوین اسلامی هستند دچار نظام لیبرالیسم یعنی همان سبک زندگی آمریکایی کرده است؛ که بعضا صد در صد مغاییر با فرهنگ بومی این ملت هاست ولی باید این ملت ها در قبال فرهنگ غرب که با هجوم رسانه ها و تبیلغات و علوم انسانی اش نظام الحادی خویش را بر دنیا گسترده برای خویش نظام جایگزینی مطابق با فرهنگ خویش تبیین کنند تا هضم فرهنگ غرب نگردند؛
ما مسلمین هم برای از بین نرفتن آرمانها و اهداف توحیدی خویش نیازمند تبیین و طرح ریزی نظام های کلان معرفتی خویش هستیم چون مبنا و نظام معرفتی ما مغایر با نظام و سبک زندگی لیبرالی( که غیر توحیدی و مادی است) هست؛ امام خامنه ی در این باره می فرماید:
باید هدفها تبیین شود. یکی از مهمترین هدفهای این بیداری، رهائی از شرّ سلطهی استکبار جهانی است؛ این را باید صریح گفت ..یکی دیگر از هدفها، نظامسازی است.. [۳].
پس نظام سازی از اهم کارهاست؛ زیرا آمریکا توانست: با نظام لیبرالیسم خویش به کشورها مسلط شده و بلوک شرق یعنی سوسیالیسم را شکست دهد.
امید ملت ها فقط بر تمدن نوین اسلامی
اما بیشتر کشورها حتی امثال چین ، ژاپن ، روسیه و… چون نظام جایگزینی برای اداره جامعه ی خود در مقابل لیبرالیسم ندارند و فرهنگ بومی آنها ظرفیت باز تولید نظامی مطابق با فرهنگ گذشته ی ملت خویش ندارند، اعتماد به نفس رویارویی با نظام امپریالیسم یعنی جهان خواری لیبرالیسم ندارد و در نبرد فرهنگی یا soft war یعنی جنگ نرم مجبور به قبولی سلطه ی نظام لیبرالیسم و همسو شدن با آرمانهای این نظام هستند نتیجه اینکه غرب پس از طرح ریزی نظام حکومتی خویش یعنی لیبرالیسم و تبلیغات وسیع و دامنه دار خویش توانست فرهنگ و ذائقه ی ملت ها را پذیرا و عطش ناک فرهنگ خویش که بن مایه اصلی آن Laissez-faire یعنی – عدم مداخله یا بگذار هر چه میل دارد انجام دهد- بود که عاقبتی جز بی حیایی و به دام افتادن انسان ها در یوق شهویات و نفسانیات خویش نیست آری برادر چنین سلطه گر شدند؛
تنها مکتب وحیانی تعالی بخش و محفوظ مانده از دست تحرف گران
انشاء الله که الان لیبرالیسم در آستانه سقوط خویش است مسلمانان با طرح ریزی نظام تمدن نوین اسلامی خویش به دنیا اثبات کنند تنها مکتب وحیانی تعالی بخش و محفوظ از دست تحرف گران اسلام است.
در این وب سایت که آن را با عنوان نظام تمدن نوین اسلامی , www.ntne.ir راه انداختیم سعی خواهد شد با تبیین و تحقیق وسیع و دوباره معرفت توحیدی دین اسلام نظام معرفتی و کلانی را با مبنای آن ارائه دهد تا زمینه و نظام معرفتی تمدن نوین اسلامی باشد این هدف به صورت مقالات ، پوستر ، عکس نویشته ، کلیپ ها و مستنداتی ( البته همه ی اینها تولیدی و تحقیق شده خواهد بود) تحقق خواهد یافت تا اثبات شود تنها تمدنی که می تواند بخلاف تمدن لیبرالیسم انسان و زندگی او را تعالی بخشد تمدن نوین اسلامی است .
اهمیت تشکیل کرسی نقد و نظر درباره نظام سازی
الان وب ها وبلاگ های مذهبی زیاد در زمینه تبلیغ فعالیت می کنند و چون کار گروهی نیست و هیچ یک از مطالب و پست های هم دیگر اطلاعی ندارند از انتقادات و پیشنهادات هم دیگر باخبر نبوده در نهایت به بی حوصله گی و بی رغبتی دچار شده و حرکت جهادی در این زمینه صورت نمی گیرد.
بلاخره اگه مایل باشید در جمع ما یعنی بنده و دوستان بنده که انشاء به هزاران نفر وبلاگ نویس و وب نویس در عرصه تبلیغ خواهیم بود بپیوندید شما منت بذارید ابتدا با مطالعه ی تقریبا ۲۸ مطلب قرار داده شده در سایت و عضویت در وب سایت نظام تمدن نوین اسلامی جمع ما را کثیر فرماید تا بتوانیم مجاهدان عرصه تبیین و مبلغان نظام تمدن نوین اسلامی باشیم اشناء الله ما را بهرمند انتقادات و پیشنهادات خویش فرماید.
با تشکر مرتضی جلیلی
…………………………………..
[۱] بیانات در اجلاس بینالمللی بیداری اسلامی۱۳۹۰/۰۶/۲۶
[۱] رجوع
شود به مستند تاریخ نگفته ی آمریکا(Untold_History_of_the_United_States)
ساخته شدن توسط فیلم ساز معرف آمریکایی الیور استون. که اببته پسر ایشان
شان استون شیع شده و به علی استیون تغیر نام داده (می توانید با رجوع به
ویکی پدیا اطلاعاتی اززندگی این پدر و پسر به دست آورید)
[۳] بیانات در دیدار شرکتکنندگان در اجلاس جهانی اساتید دانشگاههای جهان اسلام و بیداری اسلامی ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
سیر مطالعاتی سایت نظام تمدن نوین اسلامی
۱-اهمیت تبیین و نظام سازی کلان معرفت توحیدی
۲-بنیانگذاران اصلی تکفیر ، شیطان پرستی و بی دینی
۵-علت اصلی انحتاط انسان و جامعه
۶-سوال مبنای و مساله ی اصلی انسان
۷-اعتماد به دکترین های اسلام و نظام سازی کلان طبق آن
۸- هویت شهروند تمدن نوین اسلامی
۱۰- مردم سالاری دینی
۷-سوال مبنایی و محوری علم و معرفت
۸-تربیت علمی وظیفه ی اصلی
۱۰-حکماء ، معماران تمدن نوین اسلامی
۱۱-مبانی قرآنی تحول علوم انسانی
۱۴-رابطه ی هویت علم و هستی (۲)
۱۵- تبیین قرآنی علم ،عالم و معلوم(۱)
۱۶- تبیین قرآنی علم ،عالم و معلوم(۲)
۱۷-تولید علم بومی و طرح ریزی شاخه های آن
تبیین نظام تمدن نوین اسلامی
۲) نظام سازی با مبنای معرفت توحیدی
۴) انقلاب سوم، تحول در نظام معرفتی
۵) راهبردهای کلان نظام معرفت توحیدی
۶) بعد نرم افزاری تمدن نوین اسلامی
۷) کلید اصلی نظام سازی کلان معرفت توحیدی
۸)مردم سالاری در تمدن نوین اسلامی
۹) احیاء اندیشه، تفکر و فرهنگ ناب اسلامی
۱۰) نسبت تعریف علم و معرفت با تمدن سازی
۱۱) موانع تمدن سازی بر مبنای معرفت توحیدی اسلامفصل اول)صفات و روحیات مانع توسعه تمدن نوین اسلامی
۱) روحیه ی ما نمی توانیم
۲) روحیه ی افراطی و سلبی در مواجهه با فرهنگ بیگانه
۳)روحیه ی عدم سازش و اتحاد پذیری
۴) روحیه ی برخورد غلط با تحول و مدیریت آن
۵) روحیه ی اقدام ناهوشیارانه ی بدون توجه و بدون بصیرت
۶)روحیه ی علم گرایی غافلانه از نظام معرفتی خویش
۷)روحیه ی عدم انسجام بخشی به نظام معرفتی خویش
۸)روحیه عدم پایبندی و عدم اعتماد به ارزش های خویش
۹)روحیه ی تقلید افراطی در نقاب روشنفکری
۱۰)روحیه ی غرض ورزی شخصی در اقدام های دینی
۱۱)روحیه ی عدم تشخیص درست ِاولویت های اقدام
۱۲)روحیه ی علم گرایی بدون توجه به تربیت اخلاقی
۱۳)روحیه ی مدرک گرایی بدون تعمق علمی
دیدگاه ها [ ۱۴ ]